Friday, April 16, 2010

Apa gne dpt DL kalo....

Assalamualaikum semua...

Korg nk tau x npe aku tulis tajuk mcm tu...ada seorg knlan kwn2 aku ni...dan aku knl gak dgn dak menjengkelkan ni....De ni...dapat DEAN LIST(DL) dah stat bangga diri yang de ni mmg pandai...

Pandai itu aku mmg respect tp jangan r smpi menghina org yang x dpt lgsg DL tu n...dpt pointer yang rendah... Tau tak...ko bwat mcm tu org len akan terasa down gle...tau x ko, org x kan hormat dgn ko, tau x ko, bnda ni akan dibalas juga, kalo bukan di dunia tp diakhirat kelak...Tau x ko, ko x kn selama-lamanya di atas dan ko akan merasai bila org yang kau hina tu akan berada diatas dan time tu ko dimana?

Sepatut nya org mcm ko ni patut nye membantu mereka yang berada dibwh...motivate dorg utk belajar dgn lebih bgs...bg ilmu yang ko ada kepada dorg yang kurang arif ini... Bnyk bersabar ble nk bg ilmu... Insya-Allah, kalo mcm ni lah cre ko, ko bukan saja berjaya didunia malah, diakhirat kelak...Itu salah satu amalan yang ko bwat kepada mereka....

Bwat mse ni...kawan2 aku yg dpt DL...x penah berlagak sombong dgn org2 len...tak mcm ko... Abai kan lah, nk jge maruah ko tu.... Maruah ko akan tercalar lg ble ko menghina org...org itu ialah mereka yang memerlukan pertolongan ko...Jangan smpi ko menyesal dengan apa yang kau bwat pada mereka...

P/S: Kepada "de" yang membaca blog aku ni...ni bukan utk ko...aku taip bnda ni pun ble aku teringat blik apa "org" yang dekat atas ni dah bwat... Doa aku...ko jgnlah jd mcm tu... Amin~~~

No comments: