Tuesday, December 07, 2010

My Practical Training

Hahaha....lme gle aku x update blog kan. Sbb line aku x berapa bagus skunk ni. So, mmg ssh nk on9 r.

Berckp pasal prak ni...aku prak dkt Tourism Malaysia tau...ala yg logo de mcm ni... Kalo x tau gak x tau r mcm ne kan. hehehe... Well, dak biznez utk fakulti aku ada 2 org je dpt dr 3... So, aku dpt department ASBA or nme pnjg nye Asia Selatan, Barat, Afrika. Yg member aku sorg lg tu dpt Asia Tenggara. 

Hari pertama mmg x bnyk sgt keje. Aku bce annual report je r. N paham kan pasal visi, misi n objektif de. Hari ke-2 plak aku kne bwat failing...hari ke-3 aku kne bwat slide n hadir meeting. Hahaha...aku kne puji weh...bwat slide tu tp aku xblh bangga r sbb pe, timbalan pengarah afrika ni tau bwat slide tp x berapa tau sgt pasal gerak2 ni. So, aku dgn member aku yg same prak ni tp kolej len r, bwat kan r slide de... Best2...meeting de x sme mcm aku hadir meeting dkt UiTM. Mmg bnyk idea aku dpt pasal bnda ni.

Hari ke-4 pun aku sebok bwat slide...nk peno kan bnyk info dlm slide ni. huhuhu....tau kah korg pasal NKEA ni?Hahah...korg cr r bnda ni pasal pe. Aku prak  ni baru tau pasal bnda alah ni. Blh aku msk kan dlm repot. hahaha.... Hari ke-5 plak...hrmmm ada meeting dgn big boss aku r. Aku jd pemantau yg memastikan semua tempat dlm keadaan bersih n makanan mse meeting tu ada. perghh...cuak beb... big boss aku ada depan mata je. Nasib r big boss aku ni hensem tp aku mmg takut x terkata r kan. hehehe....

Well...apa2 aku akan bwat yg terbek. owh lpe plak...aku pernah hadiri tarian 1 malaysia dkt dataran merdeka. N tau x..tarian aku lintang pukang... hahaha... mat saleh pun pro woo... malu aku. hehe...tp over all, experience tu penting kan. Apa2 aku bwat semua nye experience. I do my best to work there... Basya!!!!!

(^.^)/da~~~~

No comments: