Monday, October 17, 2011

Bersuka suki dkt dgn Broga Hills...

 Yo wassup!!! Hahaha... Kali ni aku nk cite pasal Team Building MT RAWANG (RWG), BANDAR SUNWAY (BS) n TAMAN EQUEIN(TE)... 
Dah lme x post...mmg post yg ni agak pnjg skit...kuakuakua...

Pengalaman kami selama 2 hari 1 malam di Excel Training Resort iaitu tempat Dr. Fadzilah Kamsah bersama anak2 buahnya membina jati diri anak bangsa seperti kami. hehehe.... Seriusly mula2 tu rse mcm malas sgt2 nk pergi... Bosan r...apa lah... bg aku plak, aku malas nk tdo tempat org sgt2... 

So, kami pergi team building ni pd hari selasa pg... Huhuhu... dlm perjalanan ke sana tu...mcm biasa r aku...tdo je smpi r ke kawasan resort ni. Perghhh...lawa gle kawasan de.... Huhuhu.... Sampai2 jew Pak Mail [org yg mengurus kan kami] bg arahan letak beg n g makan... So, kami pun g r...

Nak masuk kawasan kafe ke atau kantin....ntah apa nk pggl pun aku x tau... Kena buat reverse parking iaitu kasut kami kne susun mengundur... Haaa...blm pernah aku alami saat2 ni. So, nk x nk...arahan kne r ikut... huhuhu... Lg satu benda lg yg aku rse kagum... Segala pinggan mangkuk, sudu n cawan...kene basoh sendiri... Haaaa~~~~ hambik ko!!! Bg sespe xpenah amalkan di rumah... amalkan lah di tempat ini...huhuhu...

Bwat pertama kali...dorg bwat ceramah aku x tdo [bangga jap]... Ustaz Ebit n Ustazah Rohani mmg best bg ceramah... Sepnjg ceramah tu aku dgr n ble bwat lawak, aku tergelak... mmg swonok weh... 
Hari pertama mmg dah rse best nye...

Muncul plak hari ke-2: Bermulalah segala aktiviti outdoor... Ada 5 xtvt yg perlu diselesaikan... iaitu TITANIC, JBA, MSS, RAKIT n SUMPIT... Kami dibahagikan dgn 4 kumpulan... BROGA RANGERS, BELASAH JEW, BUKIT n PANTHERA.... Kumpulan aku ialah broga rangers... awal2 lg grup aku dah kne masuk air.. dah r pukul 9 pg...mmg air de sejuk gle... 1st cabaran kne bwat ialah JBA yg bermksd JANGAN BAZIR AIR... hahaha... Ni xtvt yg kne isi air dlm tangki yg bocor...so, kami berenam jew, sorg kne gne cedok n isi air dlm tangki air tu, yg len kne tutup lubang...e2 xtvt JBA...

Titanic ialah g masuk dlm pool n cr botol air dlm mse 3 minit... pool yg keruh tu mmg ssh nk nmpk....kuakua..
MSS tu aku x tau apa nme pnjg tp aku bg nme MAIN SYOK SENDIRI...mainan ni mcm biasa, teka apa yg "org bisu" cbe smpi kan... 
Rakit plak xtvt bawak rakit r...rakit yg gne tong plastik yg kosong tu...dayung r smpi r ke penghujung...nmpk dekat tp nk dayung tu...hanya ALLAH je yg tau betapa letih nye tgn ni mendayung...
Sumpit...haaa~~~ ni xtvt org iban g memburu.. so, tugas kami kne sumpit tepat pd sasaran...ada point r mse men sumpit2 ni...

Dah selesai xtvt ni semua.. apa lg... terjun r kedalam POOL KERUH!!!! Hahaha...tp aku x r...kikiki...tgs aku mse dorg dlm pool tu ialah tgkp gmbr mcm biasa... mcm2 aksi dorg bwat... yg bwat aku nk tergelak je...Haaa~~~hari ke-2 ni plak sorg dak ni nye bufday...mmg kne r de... kne campak r, kne tepong r... nasib tepong je...kalo bnda len... alamat nye pool tu aku sggp tgglkan. kikikiki....

Dah lepas merehat kan diri dgn berenang bagai... tiba lah mse nye xtvt bermain PAINTBALL... Waaaa~~~ mmg cuak mle2 sbb takut kne tembak kan...huhuhu... tp overall, PAINTBALL is the best xtvt mse kami dkt resort ni... Cuak mcm ne skali pun, best dpt tembak org... tp tugas aku bnyk nyorok dr mara ke depan... hahahaha....

I want to show u all some pics that me and my fren snap during our outdoor xtvt...
Haaa~~~ ni xtvt mse nk men TITANIC...tgk r betapa keruh nye air tu... tp bedal je r...janji enjoy...hehehehe
Hahaha...ni gaya terjun ntah apa2 dr dorg... tp the best thing is... Aku yg tgkp...hahahahaha.... Hrmmm...ada org tu nmpk mcm takut nk terjun dlm air... Hahaha...tp nk gmbr lompat nye pasal... de gagah kan gak lompat dlm POOL Keruh ni.... kikikiki
Aku bkn apa...takut plak aku tgk aksi ni... tp budak ni mmg berani... Semua aksi terjun de bwat.... Hahahaha... Yang tgkp nye aku gak tu...  hebat betul aku ni...
Haaa~~~ benda rumah yg korg tgk tu... e2 rumah burung...besar gle... tp x nmpk plak burung terbang...kuakuakua... Yang ni aksi mula2 aku tgkp mse dak baju merah tu lompat... kre nye idea de r tu....
Ni r de...bufday body kita~~~ ROHADI...  Dari gaya de tu.. de mmg tau de akan kne... kne campak r... kne tepong r... tp plg best... Suka tgk de enjoy... hahaha... salah sorg laki yg masuk SOFTLINE... tp merupakan seorg Komander... Jangan men2 dgn de... Machine Gun tu dah penah merasa.... Huhuhuhu....

Gaya bebas dr kami... Alahai...sweet nye semua.... Semua nmpk enjoy sgt2....

Haaa...grup BUKIT nk men Paintball... Semua org dlm ni 1st time mencuba men bnda alah ni... Hahaha..termasuk r boss  yg berbaju biru tu....tgk dr gaya nmpk mcm pernah men...tp x pernah merasa... hihihihi....

Dua gambar dkt atas ni adalah dr grup aku...BROGA RANGERS.... Dak laki dua org ni pernah men...tu yg nmpk pro je... yg kami pompuan x pernah merasa... But both of them got the fun.. Hahaha...pompuan takut kne tembak jew...

Last penutup dr aku...
"menjadi BROGA RANGERS tp mendaki BUKIT tu men

BELASAH JE...ble kne kejar dgn PANTHERA...Haaa...mau 

lintang pukang jadi nye....(^-^)v"
Aku bwat ayat ni gne nme grup dr 4 kumpulan ni... 
Overall aktiviti sepanjang 2 hari 1 malam ni... Mmg best!!!! 
Tahniah to MT Rwg, BS, n TE....

1 comment:

khairin said...

best je rasa,agak2 team building rawang sebest ni x?