Wednesday, December 22, 2010

Tbe2 terkenang + Keinginan...

Yo!!!!
Huhu...npe ek? Kalo korg ada perasan r kn...kebnykan gmbr2 dlm FB tu xde gmbr aku sgt. Hehehe...aku x berapa suka bergmbr. Aku suka menangkap gmbr org. Haa...spe2 nye kamera mmg aku rembat pastu aku tgkp r gmbr dorg bnyk2. Huhu... Keinginan aku adalah utk menjadi seorg Jurufoto yg profesional. Mcm gmbr2 dkt bawah ni semua nye gmbr hasil dr tangkapan jurufoto bebas. Aku puas ble tgk gmbr yg cantik terhasil. 
 

Yang pasal tajuk aku "Tbe2 terkenang tu".. hrmm...aku terkenang waktu g PD n Langkawi. Bercuti dgn family aku r kn.

Mse dkt PD...
Aku dgn adik aku dok men dkt tepi laut. Tp aku x mandi r sebab pe...
Aku ni xske dgn benda kotor
And air laut plak kotor kan...so mmg aku xkn masuk r.
Sian adik aku men laut sorg2.
Pastu tgk org berkayak..Adik aku dtg dkt aku n mak aku mse tgh lepak2 kn...
"Tot...jom kayak nk?"
"Hah?"
"Jom berkayak..teringin kak ngah nk berkayak." Aku ajak lg...
Ble adik aku bg green light n mak aku bg green light...
Aku dgn adik aku pun pergilah berkayak...

Time kayak...
"1..2..1...2..." Aku dok mengira. Pada permulaan aku dgn adik aku berkayak penuh rentak dan irama.... 
Haha...aftr dat, rentak dan irama tu berterabur. Bukan aku dgn adik aku yg mendayung...tp hanya aku sorg je.
Yang bwat aku tergelak smpi skunk nye ialah...blh plak tgh2 laut tu aku bwat kerja2 gila. Aku ucap "Yo" dkt pak cik2 yg dok berkayak dgn ktorg skali. Adik aku pelik sbb aku ni pemalu. Seriusly...aku x tipu. org tego, aku senyum malu2 je...huhu..
Pengaruh air laut kot time tu. Hahaha...
Nk balik ke tepi pantai balik...aku paksa adik aku dayung, sbb tgn aku dah x larat time tu.
Adik aku x membantu langsung...de bukan dayung...de just tepuk2 air tu smpi kn air yg masin tu terkena bibir aku. Apa lg..."peh tui...peh tui..."Mmg aku membebel hbs r smpi kn adik aku xmampu nk dgr. Masin siot~~~~~~~~~ So, aku je yg bnyk berkayak dr de..Ceh >.<

Mse Langkawi 2003
Time tu aku dgn famili g Tasik Dayang Bunting. Ala...ada satu pulau tu yang ble tgk betul2 mcm pompuan yg tgh mengandung. Dgr cite, tasik dkt pulau ni kalo minum...org tu akan mengandung... Sebab sorg dayang ni nk sgt mengandung so, de minum air tasik ni. X lme kemudian, de mengandung. X tau r kan.

So, waktu mse dkt tasik tu...Aku, abg aku n adik aku mse tu nek r...apa org pggl ek? Paddle Boat kot... Mcm tu r..yg dok berkayuh dua org tu dkt atas air... Yang berkayuh tu aku dgn abg aku.
Mse dok berkayuh dr tebing smpi ke hujung tasik tu... Abg aku mle r kuar kan ayat2 sains de. Al-maklum r time tu de ni sains tulen... huhuhu...Pokok2 de ada 2-3 kaler. Yang adik aku ni plak...blh plak tanya ada apa dlm tasik tu [ye r...dak kecik apa de tau kan..] Abg aku mula r marah2 kan. Tp, aku mmg x sedap hati waktu tu...terasa seram pun ada gak. So, aku n abg aku berkayuh r blik... 

Suddenly~~~~
"KREEEKKK"
"Alamak...patah r plak."
Aku pandang abg aku...
"Mcm ne blh patah plak ni?" Aku tanya abg aku.
"Nak xnk dik, ko kne kayuh r sorg2 smpi ke tebing."
Aku terpaksa kayuh sorg2 yang jao nye mengambil mse 10-15 minit.
Mmg mse tu penat yg teramat lah...
"Come on dik...sikit je lg. Dont give up..."
Ble dgr abg aku bg semgt, aku kayuh r gak walaupun pd waktu tu hanya ALLAH je yg tau betapa penat nye aku time tu....

Tanpa aku sedari [ye r...aku mmg x pk n x pndg kiri kanan pun...pndgan tertumpu pd tebing ketika tu]..
Mak n ayah aku save the day...
"Kenapa?" Tanya mak aku...
"Paddle Tayen patah."Jawab abg aku...
Aku muka time tu lesu gle r. So, xnk jawab...
Ayah aku pegang r boat kami tu n bawak kami ke tebing...
Sampai je tebing...
Aku dah xleh diri..nasib bek abg aku pegang tangan aku mse nk kuar dr boat tu...
Aku dok je tgk abg aku n adik aku semangat dok keliling jalan lg dkt Tasik Dayang Bunting tu...
Balik tu je..kne panjat tangga yg tinggi de mmg x terkata r...kesian mak aku yg tgh sakit kaki time tu...so, pape pun aku sentiasa berada dkt blakg mak aku... 
Dr saat tu, aku mmg x ske paddle boat...sbb aku xnk berlaku bnda yg sme 2kali. huhu...

(^-^)/

No comments: