Tuesday, March 02, 2010

Pertanyaan...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...
2 March 2010, 1.01AM

Aku pernah bertanya pada seseorang...
soalanku berbunyi begini...
"Kenapa org yang kita suke selalu sakitkan hati kita tp org yang kita bencilah yang selalu jaga hati kita "
Orang itu pula tiada jawapan bg soalan aku...bg aku senang je...itu tanda nya de x serius dgn kita...ske menyakitkan hati org...tp...itu x bermakna yang kita benci tu serius dgn kita... Ntahlah...aku x ske bnda2 macam ni mengganggu fikiran aku tp...kalau kadang2 x pe...tp ini dah selalu sgt...cdgan aku ditolak mentah2...tp cadangan org len yang sama macam aku, tak pulak nk tolak mentah2...ni mmg persetujuan yg berat sebelah...
Tp aku nk buat mcm mne...e2 dah kata de...aku x leh nk buat apa lagi...dah nasib aku slalu mcm ni... 

Lagi 1 aku tertanya2, 
adakah wujud pertemuan kali ke-2??? Aku teringin sgt berjumpa dgn org yg aku tggu setelah sekian lama...aku masih ingat alunan suaranya berzikir, berselawat, membaca al-quran dan mengalunkan azan...smpi sekarang...suara de ada dlm ingatan...bila aku rasa resah...suara delah yang akan berlegar dlm fikiran aku..

Ada org bertanya...adakah aku akan menunggu???...andai kata dia sudah berpunya, mcm mn??? Jawapan aku, Insya Allah aku akan menunggu...aku ingin sekali berjumpa dengan de walau apa cre sekali pun...x kira lah mcm mn...aku nk de selamat...e2 je...andai kata aku x ada jodoh dengan dia...aku akan lepas kan dia...

syg nya...kalau diri ini tidak disayangi oleh org yang kita syg...tp..itulah lumrah hidup...seharusnya kita x boleh mengeluh...terima lah keadaan seadanya...mana tau...suatu hari nanti, akan ada yang syg kan diri kita lebih dr segala2nya...(kecuali syg de kepada-Nya dan ibu bapanya). Nak cari org yg betul2 jujur dengan kita...mmg ssh...lebih banyak yang terkantoi dr byk yang direct...huhuhu...

blog ni ditaip oleh HikariYen...
tamat pada 1.35AM-Selasa-2/3/2010...

No comments: