Wednesday, February 16, 2011

Ingin aku katakan

Ingin aku kata kan sesuatu
Aku really enjoy praktikal and aku enjoy bekerja di Tourism Malaysia
Organisasi yg pertama menyerap aku masuk utk membuat latihan industri
Sepanjang aku berpraktikal dkt cni...
dr 29Nov2010 hingga lah skunk ni...
Aku stil enjoy n sedia mengukirkan senyuman
Trs trg aku ckp..aku bkn jns yg suka tersenyum sbb bg aku...
senyuman aku xde r selawa sesetgh org ble de tersenyum...
Dats y muka aku nmpk serius je...
Tp hari ni btl2 bwat kan aku nk nangis...
Sorg kata len...sorg lg kata len...
Aku x tau nk ikut yg mne satu...
Mse sesi briefing dlu...de ada bg tau, dak praktikal x leh mohon cuti...
Aku sedar tu...tp ble dorg kata ok...aku pun ingat ok r tp de ada kata jgn r selalu...
Ingat aku nk ke cuti2 ni... Sepnjg aku blaja, blm pernah aku cuti or ponteng melain kan MC.
So, ble aku tanya balik...nk marah2 plak. kata "kalo susah2 sgt mohon cuti je r".
Aku balas r balik kte x blh mohon cuti semua tu... 
Time tu aku dah rse nk nangis... Kalo ya pun x perlu r nk bwat ayat mcm tu...
Kejap kata lain...kejap lg kata lain plak...
Dah r aku hari ni pening tahap gaban... So, aku diam je r... Bwat je r apa yg org nk...
Malas nk bersoal jwb.

Ble keadaan dah reda...aku tanya balik org tu...
"Jgn r marah...tau x sy takut ble marah2 ni"
De pun dah ok je r...xde nk marah2 mcm td...
Cme aku still terasa dgn ayat de...
Ble nk mencecah tgh hari plak...
sorg officer tanya aku, "awak ada keje x? relex je..."
Aku pun jawab r, "Tgh menahan sakit ni. Hrmmm...bwat mse ni x de r. Npe?"
De ajak aku g meja de..suwo bwat carta aliran...
Yg aku ni plak mne reti bwat...so, aku amik je r, anggap r bnda tu sesi pembelajaran...
Kakak yg aku rapat dkt tmpt praktikal tu ckp...
"Len kali kalo de tanya ada keje ke x..Jwb je ada. De tanya tu sbb nk mengelat bwat keje tu."
"Hrmmm...sy ni susah nk kata 'xboleh' tau kak"
Sbb aku pk, nnt de kata aku ni pemalas...nk xnk aku terima je r.
Aku pun main r bwat...
Btl atau salah..biar r de btl kan...

Ntah r...hari ni  mcm2 masalah yg berlaku dgn aku...
sbb tension nye pasal..balik2 je aku demam.
Mak aku tanya "How is ur day?"
Aku pun jwb "Ok" dgn senyuman.
But at that time...aku rse mcm nk nangis je sbb tension nye pasal...
Aku demam pun aku x bg tau mak aku sbb aku xnk mak aku risau

Hmmm...I really need u so much...
Sbb ko je r yg tau cite aku
I need sum1 to share with..
Dlu ko ada ble aku sedih n 10syen...
Skunk ni aku x tau nk cite dkt spe
Kebnykan cite pasal aku ko tau...
Dlu aku penah ckp...
yg aku nk try berdikari
But at this point, I cant take it anymore
Aku nangis senyap2 even aku tau adik aku dlm blik sme dgn aku
Aku bwat2 yg aku ngantuk...
Aku try xnk complicated kan keadaan
sbb aku tau, ble adik aku dah bersuara..mmg susah skit aku nk balas
Sbb aku bkn jns yg suka membalas...Aku diam seakan2 aku pasrah
Tp blakang de len cite r...marah2 gak...huhuhu...
Ntah smpi ble keadaan nk jd mcm ni...
[well...nmpk nye aku nye air mata ni ble2 je nk turun membasahi pipi aku ni]
Hari ni btl2 tlh menguji tahap kesabaran aku...
Tp kes pertama td tu..aku harap biarlah bnda ni berlalu mcm tu aja...
No heart feeling...

Huhu..moga2 Dia memberikan aku tahap kesabaran yang tinggi utk menghadapi dugaan hidup ini...Amin~~~~


No comments: