Wednesday, November 24, 2010

****Kerana Aku Percaya Ada Cinta****


Kita x tahu apa yg kita akan lalui dimasa hadapan. Kita juga x tau apakah keputusan yg tepat. Tidak semua yg kebetulan itu indah. Kadangkala ada juga kebetulan itu satu titik permulaan pada keindahan. Hidup x selalu nya indah. Begitu juga dengan kenangan. Tidak semua kenangan masa lalu indah utk dikenang. Ada juga yg meninggalkan kesedihan, kedukaan dan kekecewaan yg mendalam. Yg indah harus dijadikan semangat. Yang hitam harus dijadikan teladan.

Begitu juga dengan cinta. X semua cinta itu manis. X semua cinta itu bermula dgn jalan cerita yg menarik. Ada juga cinta yg hadir dr kebetulan, persengketaan dan penghinaan. Apa yg pasti, kita sebagai manusia, tidak harus terlalu membenci seseotg itu. Selalunya dr kebencianlah lahirnya sayang tanpa diduga.

Jika x tau apa yg berlaku di sebalik takdir Tuhan, sudah pasti hidup kita menjadi bosan. Tapi, perkara itu mustahil akan berlaku. Selagi nyawa hidup di dlm jasad, pasti cabaran dan dugaan selalu ada di samping kita. Begitu juga dgn cinta. Tanpa cabaran dan dugaan, cinta sukar utk dipertahankan. Dari cabaran, kita bisa mempertahankan cinta. Dari dugaan, kita bisa tahu kesetiaannya....

Kali ni blog aku mengandungi unsur2 ayat jiwang r kira nye... What??? Bukan sebelum pernah merungkap ayat2 jiwang ke? Hahaha...nk bwat mcm ne. Aku ni pompuan yg gemar menggunakan ayat2 jiwang ni. Nmpk je mcm ni....tp ble org jentik sikit, mula lah tarik muka panjang sedepa. Hahaha..[mengutuk diri sendiri r gamak nye....]

Well, ayat dkt atas ni bukan ayat aku pun. Aku bce ayat ni dan nmpk menarik, dats y aku tulis dkt blog ni. Huhuhu... Aku nk try bwat ayat pasal kawan n kejujuran serta kepercayaan r. Tp, mne plak aku nk kaut idea ni. Internet? Hrmm...satu tugas yg btl2 mencabar. Huhuhu..kalo ada aku bwatlah ek.

ok..da~~~~(^.^)/

No comments: