Monday, April 04, 2011

Pentingnya SDDA

Apakah itu SDDA... SDDA maksudnya Sahabat Dunia Dan Akhirat. Panggilan ini aku beri kalo x silap mse aku di Matriks or mse Part 1, UiTM.

Aku sygkan org2 yg berada dlm SDDA ini... Want to know y? They are really special... Mereka yg selalu berada dgn aku mse aku susah or mse aku senang. Panggilan ini bg aku amat bermakna. Compared to BFF which means Best Friend Forever itu org sudah lali. Sudah banyak org menggunakan BFF khas untuk kawan2 mereka.

Jadi, SDDA ini aku gunakan hanya utk 'mereka' ni sahaja. Ada org tanya, npe semua perempuan? Well, de tanya aku last2 de jawab... "bgs r semua perempuan. Kalo laki tu biarlah untuk suami." E2 pandangan yg diberi oleh member aku yg merupakan seorg lelaki. Yup...aku setuju sgt2 dgn de.

Andai kata...ini aku buat andaian sahaja... Andai kata, kalau kami semua sudah membawa haluan masing2, tidak bermakna SDDA itu hilang...ia mmg tetap ada. Selama2 nya..Bukan sahaja sahabat di dunia malah di akhirat nnt. E2 lebih bermakna... Ada org memperkecilkan panggilan SDDA ni...tp apa de tau pasal SDDA ni? De x tau n x mgkn tau...hanya org2 di dalam nya sahaja yg tau.

Sayang aku pada mereka bukan takat kawan tp sudah mcm adik beradik aku. Sedih dorg...sedih gak aku. Gembira dorg, gembira gak aku... Bagai air dicincang x akan putus...juga bagai isi dengan kuku...

Macam aku kata..persahabatan bg aku adalah penting!!! Mne2 aku pergi...mereka yg aku dahulukan... Bila aku bahagia...mereka dahulu yang aku cari... Even aku sedih mcm ne pun...mereka r yg akan aku dahulukan dulu.

Thanks to My SDDA... Korg r sahabat aku yg plg bek dgn aku. Layan kerenah aku yg kebanyakan nye ntah apa2... You all always been there for me. I really appreciate dat. Thank you so much...

No comments: