Wednesday, June 12, 2013

Past..Present..Future..

Ingat lg x ble blaja grammar BI dlu... mesti ada ayat past, present and future. Teringat balik detik2 di alam persekolahan. Detik yg bnyk mengumpulkan kenangan manis, pahit, indah mahupun mendung.

Zaman berpuak2 dlu mmg ada. And aku nye grup boleh get along dgn yg len MELAINKAN...puak tu x mahukan kami...well, mmg ada pun kan. dats why bnyk kenangan sekolah dlu susah nk lpe kan. member2 yg sampai skunk still berada di sisi aku.

Ni kisah aku yg dlu... start mempunyai perasaan suka ni pd umur 12tahun. Perghh...awal gle r kan. Ntah...time tu aku suka org ni pasal suaranya. Bukan de menyanyi lagu rock kapak ke apa. tp mengalunkan zikir, azan, selawat mahupun bacaan Al-quran. Time tu diri ini sentiasa mencari org yg dpt bwat kan aku sentiasa menunggu suaranya berkumandang. dan alhamdulillah....aku bertemu gak dengan org nya.

Org nye sebaya dgn abg aku...and aku plak kenal sgt dgn org nye. Mse aku dlu2 mmg nakal...dok usha2 abang ni. Ish...mmg x segan lgsg. Smpi r de hbs spm...kami lgsg x bertegur spe. Sbb diri aku dlu mmg pemalu hbs r. Serius...kompem korg x cye kan? Itu mgkn 1st love aku yg amik bertahun gak r mencari pengganti mcm de... nme nye A.Y.J<---- i="">kompem pk spe org nye...
or may be he is not my 1st love cuma admire jek. Tp aku dpt tau de da nk kahwin da bulan 10 ni..Insya Allah... utk org yg pernah bertamu dlm hati ni..."moga abg bahagia dengan insan yg abg pilih dan sayangi itu. Doa sy utk abg...."
Semua org yg aku ske hanya simpan dlm diam. Melainkan this one person. Told him during my second semester at matriculation. That was my 1st confession. Tp de tolak dengan cr bek... Alhamdulillah...he became my friend until today even during that time, been quarrel many times. Huhuhu...but he like brother to me. De pun dah bertunang da dan mgkn nk kawen kot hujung tahun ni... sbb lost contact lme sgt kan. hehehehe...nme nye M.F.R<--- i="">bg dorg yg kenal aku tau r spe yg aku mksd kan. hahaha...
sebagai kawan, wish you happiness with the one you appreciate and love so much.
Mmg x yah ckp r kan...jelez tu mmg ada tp kan. ble pk blik...itu jodoh yg ALLAH tetap kan bg mereka. Kalau dah sampai jodoh dorg...nk elak, nak lari mcm ne pun...mmg akan sampai ke pangkuan kita gak. walau mcm ne pun, yakin kan diri bahawa jodoh itu ada yg ALLAH telah tetapkan buat semua org. cuma cepat atau lambat itu jek...

Hahaha...skunk ni dok bahan member2 aku. last2 aku yg terkena balik... xpe r. Ada jodoh kami...ada r. Berdoa...dan terus berdoa disusuli dengan usaha...mohon pada-NYA supaya ditemukan dengan org2 yg beragama dan beriman dan menghormati kedua ibu bapanya... itu yang sebaik-baik nya.
Aku bkn insan yg baik dan sempurna tp cuba utk mengubah diri ini utk jd yg terbaik.

N.S.H

No comments: