Sunday, May 22, 2011

Cerita aku skunk ni...

Yo yo yo....wassup!!!!
Hahahaha...skunk ni mne2 aku g n org pggl aku
Akan aku balas dgn "Yo!!!"
Hahaha...sudah menjadi trademark aku r ni kan. 
Trademark ke?
Hrmm...boleh r...
Skunk ni aku boleh kata kan yg aku sudah pun bekerja...
Keje? keje apa ek?
My position is Management Trainee... 
Bekerje di Jusco Metro Prima, Kepong...
Huhuhu...Ini r de keje pertama aku...
Aku x kesah mne pun kerja yg aku dpt asalkan halal weh...
So, skunk ni aku sudah lepas training jadi cashier selama semggu...
Opss...lpe plak. Mggu lps ada orientation dkt kajang...
Penginapan kami dkt Country Height Resorts...
Perghhh...I tell u...kalo dating c2 mmg best...kot. 
Hahaha.....
So, aku x yah r nk pk pasal baju apa nk pakai tu semua sbb AEON sudah providekan baju utk semua MT...
So, hakunamatata r skunk ni. Huhuhu...

Plg best...aku kenal ramai org... 
Best dpt knl ramai2 org ni tp tau r kan..aku ni bukan r mesra alam sgt.
Mne yg tego aku tu aku layan r...
mne yg x tego aku tu...mmg aku xlayan r kan...
Aku tau mgkn ada r beberapa org mcm pk aku sombong,...
mne x nye...setiap kali aku pndg de n de pndg aku...
Muka aku toleh dkt tmpt len...hahaha..bukan sombong cme aku ni kan agak pemalu yg tahap xboleh bla.
Tp suka hati korg r kan...aku x kaco ko n ko x kaco aku...so, be it...huhuhu...
Kalo tego aku, aku ok je. mmg aku layan sme mcm aku layan org len..
Hahaha..niat dihati nk tego...tp aku ni kan ssh skit nk approach org. 
Huh..mcm ne tu...tggu r dlu. Mgkn aku akan bertego spe r dgn korg ek. Bg r aku mse...
Kalo ye pun jgn r by grup dow...aku ni lg takut...kalo semua nye berkerumun satu tmpt...huhuhu...

skunk ni!!! Apa2 pun...aku x kesah mula dr bawah...
Mcm member aku ni ckp n manager aku ni ckp...
"X semua nye apa yg kita minx blh dpt..."
So, org tanya, "Blaja tggi2 ni jd cashier je?"
So what??? Ko bayar aku ke?
Ko apa tau...org yg atas2 pun semua nye blaja dr bawah...
Means dat kita kne tau apa produk kita dan mcm ne nk handle...
korg bkn nye tau pun yg cashier tu lbh mengetahui kerenah customer dr org len...
And the truth is...mmg btl pun. Sepnjg aku jd cashier...aku dpt lihat mcm2 ragam manusia
Kepong is 100% chinese... So, len org len cre nye...
So...kalo nk komen apa2 pun...komen r. 
Ada aku kesah!!! Janji duit yg aku dpt tu halal...
And xkn r aku nk melangut dkt rumah...
At least experience tu ada...
Well, aftr ktorg training ni ingat xde ke yg nk kan kami...
Sng je keje kami...kne tnjk kan yg kami ni perform bttr... e2 je...
Hahaha...yo yo owh je aku ni...
Cme..jgn nk pertikai kan kerja org r...e2 je.
Mgkn rezeki aku awal2 yg ni..mne tau mgkn aku akan jd manager satu hari nanti...
Insya -ALLAH...
Sbb apa2 yg kita bwat...kne r ikhlas...

Ok...dats all... (^-^)/


No comments: