Friday, January 27, 2012

Sapekah lepas ni???

Selepas pertunangan dan perkahwinan kawan aku,
Suheila Saipul pada 19/12/2009

Tibalah lagi hari bersejarah bg salah sorg SDDA aku yang bakal menamatkan zaman bujang nye xlama lagi iaitu pada bulan 6 yang akan datang ini... So,
Pada 23/1/2012 kawan aku yang bernama NADHIRAH BINTI ABDUL MALEK ni sudah melangkah ke alam pertunangan pada umur nya 23tahun dan beliau ditunangkan dengan laki yang amat disayangi dan paling dicintai. 
Kami sebagai sahabat dunia akhirat mu mendoakan kebahagianmu sampailah ke jinjang pelamin dan smpilah ke anak cucu...
Warghhh...aku plak yang touching...pe kes ni? Huhuhu...

Anyway...
Selepas Nadh...spe plak yang akan mengikut jejak langkahnya? 
Dalam SDDA ada 5 org... dan sorg ni dah bertunang... 4 org lagi ni ble???
Shaz, G-ja, Fari n Far???
Aku kompem2 r lambat kan...hahahaha...
Aku biarkan dorg yang nek dlu. Kikikikii...
Big boss aku pernah bertanya
Pertanyaan direct plak tu... Waktu ni aku sepatut nya balik dari keje but still, aku berada ditempat keje. hehehe...
Big Boss: Ler....xbalik lagi. Shazrin, awak ni xde pakwe ke?
Aku: [hanya mampu tersengih sambil menggelengkan kepala]
Big Boss: Pergilah cari life, cari pakwe...dah2 pergi balik...
Aku: Hehehehe...[yang aku hanya mampu adalah tergelak sje.]

Spe2 yang masuk minang aku even aku x kenal mcm ne skali pun...aku terima je la lps ni. Hahaha...muka mcm nk telan org ni ssh skit nk org dekat. Nak buat mcm ne...terima je lah dengan hati yang terbuka. Kalo ada jodoh tu x kemana. Insya ALLAH, Tuhan dah tetap kan setiap insan itu ada pasangan nya cuma perlu berusaha jew. Tp kalo aku ni dah 9 jam keje jew...nk usaha mencari celah mne nyew....kuikuikui..

Dr. Fadzilah Kamsah pernah bercerita, seorg wanita pernah bertemu dengan beliau dan menceritakan kisah nya yg ssh utk bertemu jodoh... Dan Dr. Fadzilah pun berkata, adakah anda tidak memaafkan org lain? Lalu wanita tersebut hanya mengangguk. Dr. Fadzilah pun berkata adalah lebih baik memaafkan seseorg itu dr memendam rasa marah dan benci pada org tersebut. Lalu wanita itu pun memaafkan org2 tersebut sambil2 itu mengamalkan bacaan ayat 12 pintu. Dan selepas itu wanita tersebut mendapat 3 org lelaki dan wanita tersebut hanya perlu memilih dikalangan 3 lelaki tersebut.

So, disini...kita perlu memaafkan semua org x kira lah org itu melakukan kesalahn kecil atau besar. Sedangkan Nabi ampunkan umatnya inikan pula kita. So, maafkanlah mereka yer....


No comments: